Patientavgifter
Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm och regionens patientavgifter och frikort gäller.
För mer information om regionens avgifter besök 1177.se
Ändrade avgifter vid uteblivet besök från 1 september 2020. För mer information besök VGG
SMS-påminnelse inför bokat besök
SMS-påminnelser är enkelt, kostnadsfritt och minskar risken för att du ska missa en bokad tid. Det fungerar för alla dina besök i vården – vårdcentral, sjukhus och tandvård.
Enklast ordnar du det genom att logga in via 1177 Vårdguidens e-tjänster och aktivera SMS-påminnelse. Om du inte har tillgång till 1177 kan du också registrera ditt nummer hos personalen i receptionen eller på den mottagning du ska besöka.
Detta gäller för SMS-påminnelser
Du kan bara registrera ett mobilnummer för SMS-påminnelser. Undantag förs för vårdnadshavare, god man eller förmyndare. Dessa kan uppge ytterligare ett mobilnummer för SMS-påminnelser.
Som vårdnadshavare kan du få SMS-påminnelse tills barnet är 13 år. Barn som fyllt 13 år bestämmer själv om vårdnadshavaren ska få SMS-påminnelse inför vårdbesöket.
Tänk på att när du fyller 18 år tas inte vårdnadshavarens mobilnummer bort automatiskt. Du måste själv informera Björkhagens HLM om nytt mobilnummer.
Så här fungerar det
Påminnelse ombokat besök skickas ut 48 timmar före det bokade besöket.
Uteblir du från ett besök måste du betala avgift för uteblivet besök 400kr från 1 september 2020, även om du av någon anledning inte fått någon SMS-påminnelse.
Ändring av telefonnummer
Byter du mobilnummer eller inte längre till ha SMS-påminnelse måste du informera oss om detta. Det gör du enklast i samband med ditt besök eller via 1177.